Home > Etapy tour > Etapy tour 2017 > Přes Zlaté hory (30. 9.- 1. 10. 2017)

"Přes Zlaté hory"

30. 9.- 1. 10. 2017 - 38 km

Zlaté Hory > Poutní kostel P. Marie Pomocné > Horní Údolí > Rejvíz > Javorná > Rejvíz > Zlatý chlum > Jeseník

Původně jsme chtěli jet jenom na jednu noc a udělat přechod Zlatých hor. Ale jelikož byla předpověď hezkého počasí, vyrazili jsme už v pátek. Autem jsme zajeli do Petříkova a vyšlápli si na Paprsek s tím, že přespíme v přístřešku U Císařské boudy. Byla to paráda a celý den a celou noc nám k tomu troubili jeleni.
Druhý den jsme to namířili přímo zpět k autu a přejeli do Jeseníku, odtud vlakem do Zlatých Hor. Nádraží ve Zlatých Horách působí trochu ponure, ale je to znamení, že i tenhle kraj je zastrčený a to máme rádi. Od nádraží už nastupujeme červenou a přes Táborské skály jdeme k poutnímu místu Panny Marie Pomocné. Cestou stále potkáváme nějaké bývalé štoly, tolik typické pro zdejší kraj.
Od poutního místa pokračujeme přes Horní Údolí na Rejvíz. Tady jsme dostali tip na jeden fungl nový turistický přístřešek, o kterém se zatím ani moc neví. Najdete ho v osadě Javorná a opravdu je skvěle zastrčený, mimo hlavní cesty. Prostě paráda. A to super ráno tady, to byla pohádka! Z Javorné jsme přes Rejvíz vyšlápli na hřeben a pokračovali k rozhledně Zlatý chlum. Skvělý výhled na Jeseníky i když dnes trochu zastřený. Pak už následoval jenom sestup do Jeseníku.
Parádní víkend okořeněný počasím babího léta... ;o)